meikejelle.reismee.nl

Peloponnesos rond en een weekje Corfu!

Hoi allemaal,

Het is alweer een poosje geleden dat we wat hebben laten horen.. we hebben een poosje geen internet meer gehad.

Vanaf Pylós zijn we verder gereden naar het zuiden van Griekenland. Daar zijn we een paar dagen geweest. We hebben daar de ‘Grotten van Dirgos' bezocht. Het was een boot tochtje van ongeveer een half uur door de grotten. We hebben daarna een leuke plek aan zee gevonden daar in de buurt. Rond etenstijd hebben we nog worstjes van Duitsers gekreken en ongeveer 2 kilo sinaasappelen van een Italiaan, waarschijnlijk zagen we er hongerig uit, haha.

Daarna zijn we weer een stuk naar het noorden gereden, het was een pittige tocht door de bergen, maar het is er wel erg mooi! We zijn gestopt op een camping tussen Leonidio en Astros, waar we bijna de enigen waren. De volgende dag zijn we weer verder gaan rijden, naar Nafplion, een leuk havenstadje met een leuk gezellig centrum (wat vroeger de oude hoofdstad van Griekenland was). Daar hebben we 2 nachten in de haven overnacht.
Na 2 dagen Nafplion gingen we weer verder. We wilden naar Athene, alleen toen we in Athene aankwamen wilde het niet lukken een geschikte plek te vinden waar we onze auto konden laten staan. Het was erg warm en we hadden allebei niet zo veel puf meer. We hebben toen nog wel onze gasflessen laten vullen bij een tankstation, wat gelukkig op zondag open was. We zijn toen verder gereden naar Kamena Vourla, een toeristisch dorpje ten noorden van Athene, waar we konden afkoelen aan zee. Daar hebben we 's avonds nog even op het terras gezeten.

een koe op het strand!

De volgende dag zijn we weer een stukje verder gegaan. We zijn naar het dorpje Galaxidi gereden, een leuk vissersdorpje met terrasjes. Een paar kilometer verder was een baai met zandstrand, daar hebben we overnacht. De ochtend daarna zijn we verder gaan rijden richting Nafpaktos, daar zijn we per ongeluk een smal straatje ingereden die afgesloten was i.v.m. de markt. We moesten achteruit rijdend de drukke weg weer op. De meeste grieken rijden als gekken dus dat was wel even spannend. Gelukkig was er een vriendelijke griek die ons voorrang gaf, dus konden we snel de weg weer op. In Nafpaktos hebben we niet echt een mooie plek gevonden, maar 10 kilometer verder in Krioneri was een hele mooi plek. We stonden daar pal aan zee op een grasveldje, er stond 1 andere camper. De zee was er supermooi om in te snorkelen! 's Avonds was het er ook erg mooi, het was helder en we konden aan de overkant van de zee de lichtjes van de brug naar Patras zien (de stad waar we met de boot aankwamen).

Daarna zijn we naar het (schier)eiland Lefkada geweest, daar zijn we 3 dagen geweest, het was er heel erg mooi en we hebben op een mooie plek aan zee gestaan, alleen de weg ernaar toe was erg heftig, 20 haarspeltbochten naar beneden. De foto's zeggen genoeg!

Omdat we met een vriend van ons (Dennis) hadden afgesproken op het eiland Corfu moesten we weer verder. Twee dagen later waren we met de boot op Corfu. De eerste nacht hebben we in de haven geslapen, wat niet echt een succes was omdat we het dak dicht moesten houden waardoor we 's ochtends en 's avonds supewarm was in de auto. De dag daarna hebben we Dennis aan het eind van de middag van het vliegveld opgehaald. Dennis is hier een week bij ons geweest, wat erg gezellig was! De eerste avond dat Dennis er was zijn we op de camping geweest, we hebben ouderwets kaartspelletjes gespeeld, haha. De volgende dag zijn we Corfu-stad ingeweest. Dat is en leuk stadje met veel smalle steegjes en veel winkels en restaurants. Aan het begin van de middag hebben we een strand opgezocht voor verkoeling.

De dag daarna wilden we, vooral Meike, graag paardrijden, helaas was de manege al volgeboekt dus zijn we maar op het strand gaan liggen. Er was een kiezelstrand in de buurt van de manege, daar was de zee super mooi en hebben we mooi kunnen snorkelen! Aan het einde van de dag hebben we een andere camping opgezocht op het noorden van het eiland. 's Avonds hebben we nog even op het terras gezeten in Roda, en hebben we een paardrijtocht gereserveerd voor de volgende ochtend!

De volgende ochten werden we om kwart voor 9 opgepikt door het busje van de manege. We kregen ieder ons paard toegewezen. Meike haar paard heette Augustina, die van Jelle heette Rosmarina en de van Dennis heette Theresa. Ze hadden allemaal nogal hun eigen karakter; Rosmarina en Agustina aten zo'n beetje alles wat ze onderweg tegenkwamen, ze doken geregeld met hun hoofden de struiken in, maar na een tik op de kont liepen ze wel weer verder. Theresa was nogal langzaam en liep constant 20 meter achter op de rest, haha. En het paard van de begeleider had last van winderigheid, die liet bij elke stap een scheet, haha. De tocht duurde in totaal zo'n 2 uur.

's Middags zijn we naar het strand geweest in Paleokastritsa, daar hebben we een waterfiets hebben gehuurd. Daar zijn we toen ook op de camping gaan staan. Die avond zijn we uit eten geweest bij een taverna tegenover het restaurant. We werden heel hartelijk ontvangen en het bedienend personeel was super gastvrij! In totaal hebben we bijna 20 euro ‘from the house' gekregen! Toen we alledrie bomvol zaten, kwamen ze nog aan met een soort pannekoeken, waarna we nog een halve liter wijn kregen ‘om de pannekoeken mee weg te spoelen'. Ook deden de 2 obers elke avond een griekse dans, de sirtaki, wat erg lachwekkend was.

De dag daarna zijn we naar aqualand geweest, een groot waterpark met veel glijbanen, de foto's zeggen wel genoeg denk ik.

De volgende dag zijn we naar het dichtsbijzijnde strand geweest, omdat we graag wilden gaan parasailen. Toen we daar kwamen bleek dat de wind te hard was en dat het dus te gevaarlijk was om te parasailen. Dus toen zijn Jelle en Dennis in van die banden achter een speedboot geweest. Jelle is er nog een keer keihard vanaf gevallen, maar niks ernstigs gelukkig. Die midag hebben we op het terras van ‘La Grotta' gezeten, een bar tussen de rotsen, echt een supermooi plekje waar we gratis gebruik mochten maken van de zonnebedden. Ook was daar een duikplank van de rotsen, en kon je via een touw heel hoog de rots op klimmen om in het water te springen. Hier hebben we 's avonds ook nog gezeten.

bepakt met het luchtbed van dennis

De dag daarna hebben we voor de hele middag een bootje gehuurd met 15 PK. Het was mooi weer, alleen stond er best wat wind, dus erg hoge golven! We mochten ook niet op alle strandjes aanmeren i.v.m. de wind. Het gebied bij Paleokastrita heeft 15 hele mooie strandjes die je alleen via het water kan bekijken, dus hebben wij er daar ook een paar van bekeken. 's Avonds zijn we weer bij dezelfde taverna gaan eten, waar alweer super gastvrij werden ontvangen en weer werden volgestopt met dingen ‘from the house'. We kregen het lokale drankje Kumquats, wat op Corfu ‘Dennis & Corfu' word genoemd, maar dat hadden we natuurlijk al geproefd ;)

De laatste dag van Dennis zijn we nog naar het strand in Glyfada geweest, een heel mooi zandstrand met superhoge golven. De middag onze laatste ‘Cappucino Freddo' (hele lekkere koude koffie die iedereen hier drinkt) en vervolgens Dennis weer naar het vliegveld gebracht.

De week is echt omgevlogen maar we hebben het wel super gehad! Daarna waren wij van plan om ergens op het eiland te overnachten aan het strand.. Helaas konden we nergens een goed plekje vinden om te overnachten, (overal erg stijle hellingen naar het strand toe) dus na een rondje eiland zijn we toch maar weer op een camping gestaan, Karda Beach, waar we nu staan. Een prima camping direct aan zee, met een mooi zwembad en internet, wat een luxe!

Vanmiddag of morgen pakken we waarschijnlijk de boot terug naar het vasteland en gaan we richting Meteora. Dan gaan we toch door Albanië (waar we op een Nederlandse camping zullen overnachten) en Montenegro naar Kroatië. We horen net zoveel slechte verhalen over Kosovo als over Albanië dus kiezen we voor de kortste route. We hebben nog een paar weken en die tijd zullen we waarschijnlijk in Kroatië zijn voordat we weer op huis aan gaan.. pff wat gaat de tijd snel zo!

Tot over een paar weken!

Liefs Jelle & Meike

Beau

Woooo het is daar supermooi! Echt gaaf zeg! Ik ben zo jaloers! De komende drie weken zit ik te stressen voor de tentamens terwijl jullie een beetje liggen te zonnen, paardrijden, zwemmen, chillen etcetc! Ook erg leuk dat Dennis langs is geweest:D Doen jullie wel een beetje voorzichtig in die enge landen?;)
Kus!

Oma en Opa

He,he eindelijk weer bericht wij zijn stront jaloers wat een vakantie !!!
Een omgeving om van te smullen. En dan die manege knollen met hun nukken en water genoeg om het zweet af te spoelen. Wij genieten geweldig van jullie verhalen.
Verder goeie reis en veel liefs van

Oma en Opa

Iris

Wat blijft het toch leuk om jullie verhalen te lezen, jaloers makend zijn ze helaas wel.. haha. Goed om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben en dat Dennis langs is geweest.
Veel plezier toch & doe voorzichtig!

We mailen xxxx

Geerieke

Wat een heerlijk verhaal!!:) en die foto's zijn héél jaloers makend! Leuk om te lezen dat jullie zoveel onder nemen en het zo naar jullie zin hebben! Een goede reis verder!

Liefs

pa

hoi nou kan ik het niet meer aan. ha ha erg mooi. ga ook maar even wat boeken . ben trots op jullie groetjes die ouwe.

Marije (& Robin)

Hallo Jelle en Meike,

Wat geweldig dat jullie zo genieten. De foto's van griekenland zijn geweldig! Robin en ik gaan deze zomer met het bussie naar V-dub Island, een VW treffen op het Isle of Wight (Zuid Engeland, 19 t/m 21 augustus). Allemaal busjes en busliefhebbers, hoe leuk is dat! Jullie kunnen vanuit Kroatie zo doorrijden naar Engeland (wel even ter hoogte van Zwolle zwaaien naar Janke natuurlijk) ;-).

Groetjes
Marije (& Robin)

Janke

Hallo avonturiers,
Als jullie dit lezen zijn jullie veilig in Kroatië.
Fijn dat we toch nog even sms contact hebben gehad. Denk dat het berichtje van ons uit Frankrijk iets te lang was ;-) We hadden zo achter jullie aan willen rijden en helemaal geen zin om naar huis te gaan. Leuk om bij thuiskomst jullie belevenissen te lezen en de mooie foto's te bekijken. Heel veel plezier verder, geniet ze en een goed vervolg.
Liefs en groetjes Mams en Marc

Dennis en Nienke

Hey Meike en Jelle,

Hoe gaat het daar?
Het was leuk jullie nog even gezien te hebben via skype, het leek net alsof jullie er ook bij waren :)

We hebben jullie wel gemist hoor maar we gaan het met jullie er bij nog zeker een keertje over doen!

We hebben ook een picasa album aangemaakt zodat jullie alvast wat foto's kunnen zien, maar we moeten nog eventjes alle foto's verzamelen en dan stuur ik de link wel.

Jullie foto's zien er ook erg mooi uit zeg. Lekker weer en supermooie omgeving! En is Kroatië nog een beetje mooi? En hoe is het weer?
In Nederland is voor de komende dagen heel warm weer voorspeld (rond de 35 graden) terwijl het gisteren nog maar 14 graden was.. dus we zijn benieuwd.

Goede reis nog en tot snel!

Veel liefs,

Dennis en Nienke

Jelle en Meike

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels weer thuis! Alleen kunnen we geen berichten meer zetten op deze weblog, vandaar dat we er zo lang niets op hebben gezet. We hopen binnenkort ons laatste verhaal er nog op te kunnen zetten!

Groetjes Jelle en Meike

Frank en Jetty

Hoi Jelle en Meike,
We kwamen toevallig deze site tegen, we stonden op het strand van Levkas naast jullie, met de Mercedes 508D.
Leuk jullie verslag te lezen, we hebben na Levkas op het strand van Kryoneri gestaan wat jullie vertelden, met uitzicht op de Antiriobrug.
Goed te lezen dat jullie terugreis voorspoedig verliep, enig kluswerk (lasssen) hou je toch, wij hadden de laatste dag in Italie nog een afgebroken verstuiverleiding. (kostte 5 uur en 5 Euro)

Groeten
Frank en Jetty