meikejelle.reismee.nl

Bijna een maand weg!

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat we iets geplaatst hebben.. dus hier een verslag van de afgelopen tijd!

We zijn in Florence geweest, echt een prachtige stad met grote en oude gebouwen. We hadden 2 dagen de tijd nodig om alles te zien. We hebben toen 2 nachten op een camperplaats gestaan bij het plaatsje Vinci, wat de geboorte stad bleek van Leonardo da Vinci, haha, hoe kan het ook anders! Dus daar hebben we ook nog het museum bezocht wat over hem en zijn bouwerken ging. De tweede dag dat we in Florence waren hebben we ook de toren naast de St. Maria beklommen, we moesten een trap op van meer dan 400 treden, maar het uizicht was echt de moeite waard!

aan het eind van de 2e dag in Florence zijn we naar een camperplaats op een parkeerplaats van een dinosauruspark gereden. We stonden daar als enige en we hadden vanalles tot onze beschikking een hele speeltuin en zelf een kabelbaan! (en ja, die heeft Jelle natuurlijk wel uitgebrobeerd..haha)

De volgende ochtend kwamen er om 9 uur twee grote touringcars met wel 100 kinderen aan. We hadden ons busje naast een tent met picknicktafels gezet, waar natuurlijk al die kinderen gingen zitten. Het was nogal slecht weer, dus die ochtend besloten om richting het zuiden te rijden.

Na een rit van 180km kwamen we aan in Marina di Grosseto. We stonden op een camping vlak bij het strand. voor die dag was er voor heel Italië slecht weer voorspeld, maar wij lagen heerlijk in het zonnetje op het strand terwijl we de onweer konden horen en zien verder landinwaarts. Dat mooie weer heeft wel nadelen, want de eerste muggenbulten zijn alweer een feit, bij Jelle dan, want meike lusten ze niet, haha.

De dag daarna moesten we sochtends van de camping af, Meteen even boodschappen gedaan en een camperplaats gezocht. Daarna weer lekker naar het strand geweest.

De volgende dag nog even naar het strand geweest en aan het eind van de middag weer een stukje gereden richting het zuiden. We vonden een camperplaats in Porte ercole. De camperplaats zelf viel erg tegen, 18 euro voor een standplaats zogenaamd met douches en toilet... wat uiteindelijk echt een teringbende was! Vieze douches zonder douchegordijn in een soort bouwkeet.

De volgende ochtend zijn we richting Rome vertrokken. Het was niet echt de bedoeling om helemaal naar Rome te rijden maar om ergens halverwege iets te zoeken, helaas kwamen we niet echt een leuk plekje tegen. Dus toch maar doorgereden naar Rome. We zijn daar op een camping gaan staan 10km vanaf het centrum, echt een ideaal uitgangspunt om Rome te bezoeken. De camping heeft gratis wifi dus ideaal! De eerste dag in Rome zijn we lekker op de camping gebleven en op adem gekomen, wasje draaien, etc.. Terwijl we lekker smiddags in het zonnetje voor ons busje zaten hoorden we ineens iets heel hard kraken, we keken allebei om en zagen plotseling een hele grote boom omvallen midden op de camping! Gelukkig waren er geen gewonden, maar de boom stond op een rand, en onderaan stonden allemaal kleine vakantiehuisjes waar de boom net naast is gevallen.

een musje dat in onze auto ging zitten!

De volgende dag hebben we Rome bezocht super veel gezien en heel veel indrukwekkende bouwwerken gezien, maar natuurlijk hebben we ook nog even gewinkeld! We wilden het Vaticaan nog in, maar we hadden beiden een korte broek aan dus mochten we er niet in. We hadden een openbaar vervoer ticket waarmee we onbeperkt konden reizen met de trein en metro, voor maar 4 euro p.p. dus konden we mooi de hele stad door.

zijn we Rome weer ingeweest, eerst het Vaticaan ingeweest en in de St.Pietersbasiliek geweest. Echt een supergrote kerk met alleen maar pracht en praal.. overal waar je kan kijken staan beelden met goud en allerlei muurschilderingen etc.. heel mooi! We hebben de Basiliek ook nog beklommen, 550 treden pf... Maar wel een super uitzicht over Rome! Daarna nog een pizzaatje gegeten ergens in een mooi steegje, vlakbij Piazza Navona.

Op de terugweg nog nog langs de Trevi fontijnen gelopen en toen de metro gepakt richting het station en weer opweg naar de camping!

Morgen gaan we richting Napels rijden, als het mooi weer is nog even aan het strand liggen en nog boodschappen doen. Over een dikke week pakken we waarschijnlijk de boot naar Griekenland naar Patras, vanaf Bari.

lekker ontbijtje!

Met het busje gaat alles tot nu toe prima, hij doet het goed en geen problemen meer gehad gelukkig (afkloppen..)!

Nou dat was het wel weer voor vanavond!

Liefs Jelle en Meike!

Esther

Ik wordt helemaal vrolijk van jullie reislustige verhalen! Jullie kunnen wel een reisgidsje gaan schrijven. :P
Leuk om weer eens wat te lezen. ;)
En voor de 5151651651e maal: geniet ervan!
Ik ben nog steeds positief jaloers. Haha!

Beau

Jeeeej leuk verhaal weer!:D
Ziet er vet gezellig uit dat busje met die stoeltjes zo ervoor, mooi geimproviseerd waslijntje etc;)
LEUKLEUKLEUKLEUK!
xxx

Oma en Opa

Pas maar op daar in Rome voor je het weet wordt je heilig verklaard.
Wij genieten van jullie verhalen kijk en geniet zoveel je kunt.

Oma en Opa

Inge

Wat een leuk verhaal weer, en wat leuk geschreven ook!
Balen dat je inderdaad met je korte broek niet het Vaticaan in mocht, zo zijn wij ook teruggestuurd haha!
Heeel erg veel plezier nog, maar dat hebben jullie echt volop volgens mij zo aan die foto's te zien. Echt super!!

Ik wacht op het nieuwe verhaaltje!
xxx

Machiel

Hallo Meike en Jelle,

Ziet er leuk uit allemaal zit er met een jaloerse blik jullie verhaal te lezen.
Ik hoop dat jullie het leuk samen hebben en elkaar nog niet zat zijn.
Geniet er van.

gr, Machiel

Hanneke & Sterre

Zo, wat leuk om jullie verhalen weer te lezen! En wat ziet het er mooi uit. Net nog even al jullie foto's bekeken en je ziet per foto het weer een stukje beter worden gelukkig! =)
Wij vinden het wel jammer dat jullie van de wifi camping af zijn! het skypen vonden we erg gezellig...

Heel veel plezier in Napels en een goede reis

Kusjes Hanneke & Sterre

Carolien (van ballet =))

Hé!

Ik kwam jullie site tegen op hyves geloof ik... of facebook? Kan dat? Maar ik vind het zo leuk om dit allemaal te lezen! Echt super tof! Italië is ook zo mooi hè? Al die foto's kwamen mij bekend voor, dat was wel grappig :D. Dan krijg ik gelijk weer zin om er heen te gaan! Veel plezier nog met verder reizen!

Liefs, Carolien

Edwin

Wat leuk dat jullie naar Napels gaan!
Tips:
-Pas op in het verkeer, autorijden kunnen ze daar echt niet! Vooral de boulevard is een drama..
-de beste pizza's van Italië vind je in Napels, zou ik zeker proberen.
-Het klinkt misschien een beetje beschermend maar, het is wel Zuid-Italië, voor je het weet moet je voor Protection gaan betalen...:p

joris baas

Heey, leuk om weer eens wat te lezen.
Ik zie maar 3 foto's de rest kan ik niet zien :(
maar de foto's die ik kon zien zagen er erg leuk uit.
Mooi dat alles goed is (ook met het busje).
hopen dat dat zo blijft.

joris

kan de foto's via een omweg toch zien :)