meikejelle.reismee.nl

Even een kort berichtje.. t/m dag 16

Hoi Allemaal,

We hebben nog een kwartiertje internet tegoed over op de camping waar we nu staan, dus doen we nog maar een berichtje!

We zijn nu in Toscane, Italie. ( ik kan alle leestekents niet vinden aangezien dit een italiaans toetsenbord is, sorry, haha!)

We zijn vandaag naar Lucca geweest. Een mooie oude stad met een centrum dat helemaal binnen hoge stadsmuren ligt. Het lijkt net alsof je even terug in de tijd gaat binnen die muren. Zelfs een pizza voor 6 euro gegeten! Later die middag zijn we doorgereden om even in Pisa te kijken. Dit viel ons beiden best wel tegen, het stadje stelde niet veel voor, en het was er supertouristisch. Het leek wel een bijeenkomst voor Japanners, allemaal een foto maken van iemand doet alsof die de toren omver duwt, heel kansloos haha.

Verder zijn we bij de grens van Frankrijk naar Italie in het eerste beste italiaanse dorpje aangehouden door de politie. We moesten alles laten zien, paspoorten, verzekeringspapieren etc.. zelfs de achterlklep moest nog open om te kijken of we geen vluchtelingen hadden meegesmokkeld, haha. Nadat de inspectie klaar was was er nog een vraag van meneer agent: ' no drugs???'. Nohoo no drugs. Misschien hadden we beter toch geen hippiebusje van ons busje kunnen maken, we worden altijd geassoscieerd met drugs, haha. Daarna adviseerde de agent ons dat we naar Zuid italie moesten, want Noord Italie was stom en saai, en de pizzas waren er slecht volgens hem. We moesten vooral naar Napels, waar ze de beste pizzas hebben en de mooiste mannen! ... Waarna ik hem vroeg: ' Where do you come from?' Hij vet trots: Napels! haha het was te voorspellen. Gelukkig mochten we daarna weer verder rijden.

Onze eerste nacht in Italie stonden we op een camperplaats bij een sportcenrum, als enige. We zaten rustig (binnen) te eten, toen er een italiaan op een fietsje onze richting opkwam. Hij begon tegen ons te praten in het italiaans, dus deed jelle even de deur open om te kijken wat er was. De man leek ons nogal vaag, wat hij ook was blijkbaar. Hij begon maar te lullen en te gebaren in het italiaans, vond dat we de schuifdeur open moesten maken en werd heel opdringerig. Jelle probeerde hem weg te sturen maar de vent ging gewoon door. Jelle deed de deur maar op slot en de dordijntjes dicht, waarna de man hard op de ramen ging kloppen en schreeuwen dat de deur openmoest. Ik kreeg een lachbui van de zenuwen, maar ik vond het ook echt niet leuk. Die kerel zat de hele tijd naar mij te wijzen dat hij mij wilde zien, maar ik verstopte me achter Jelle haha. Hij loerde echt door de ramen (die lekker geblindeerd waren, haha kansloos) en bleef kloppen en roepen. Na een tijdje vond hij het blijkbaar saai worden ging gelukkig weer weg...

Dit was het voor voorlopig weer, italie heeft geen draadloos internet bij de Mac Donalds helaas.. dus we weten niet hoe vaak we op internet kunnen.

Groetjes van ons!

Dennis en Nienke

Hey!

Hoe gaat het? Haha wat een avontuur zeg! :|
Jelle kijk maar uit, voordat Meike er vandoor gaat met een of andere pizzabakker ;)

Hoe is het weer daar verder? En waar willen jullie heen?

Voorzichtig aan! En tot horens!

Liefs ons

Eric en Bea

hoi Meike en Jelle,
Lekker spannend maken jullie het zeg. Pas maar op met die Italiaanse macho's! (waarschijnlijk nakomelingen van Berlusconi :) ) Van lekker eten hebben ze meer verstand. Wij vonden het ook leuk in Lucca en zijn daarvandaan naar Venetie gegaan, waar Eric een Venetiaans masker heeft gekocht wat hij nog dagelijks op heeft, haha. Heel veel plezier verder en eh
hou de goede kant boven! groetjes Eric en Bea

Annemiek

Hoop dat jullie beter weer hebben in Toscane dan wij vorig jaar hadden... :) Wij vonden het wel een prachtig gebied. Florence en Sienna zijn ook zeker een bezoekje waard.
Heel veel plezier verder, maar de politieman had volgens mij wel gelijk dat het zuiden leuker is dan het noorden.

Groeten

Nathalie

Whoehoeee neem even een voorproefje voor mij in Napels! ik ga daar deze zomer heen!:D
geniet ervan!

Willy

Ja we hebben jullie nu op de computer dankzij Gertjan
Ziet er goed uit
heeeeeeeeel veel plezier
liefs Jan en Willy

Rivka

Echt super leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken daar!;)

Ik vind jullie wel echt fucking stoer hoor, haha!B-)

Veel plezier etc.!

Groetjes,
Rivka

oma en opa

Toch wel een aardige kennismaking ik zou maar uitkijken en wat meer bewoonde camperplaatsen opzoeken.
Verder nog veel lol en vermaak met de pizzacarberineiris.
Wij zijn net terug uit Duitsland en hebben ons uitstekend vermaakt.
Tot het volgende avontuur,
Oma en Opa.

gea

hoi hoi,

wow italie wat leuk joh ben wel een beetje jaloers hoor (grapje) het land,het eten enz.
maar uuh wat een mafketel joh jullie hebben gelijk alles dicht!!!
ik woon nu in de mulertstraat ,blokzijl is nu echt een sloopwoning hihi. ,kheb het prima naar m`n zin,een heel fijn huis !!!

lieverds geniet van jullie tour en de ervaringen ,tot mails maar weer .

liefs gea.