meikejelle.reismee.nl

Dag 7 t/m 13

Hallo allemaal,

We hebben besloten om onze route aan te passen: in plaats van dat we richting Spanje en Portugal gaan, gaan we nu richting Italië. Dit omdat de weersverwachting voor Spanje en Portugal heel slecht was/is. En we hadden geen zin om 14 dagen lang alleen maar in ons kleine bussie (7 m2) te moeten zitten.. dus vandaar dat we nu aan de andere kant van Frankrijk zitten.

Ik heb een reisdagboek (die ik van Beau heb gekregen!

Laughing
) waar ik elke dag een kort verhaaltje inschrijf van wat we hebben gedaan, dus hier een korte samenvatting van de afgelopen 5 dagen:

Dag 7: Gisteravond bij de Mac kwam er een franse jongen naar ons toe en zei: ‘You from Holland?? You know Maastricht Amsterdam? Yes? Yes? You have cocaïne heroïne weed? Oh no? Oh sorry sorry bye.’ Het is dus wel weer duidelijk wat de reputatie van Nederland in het buitenland is..haha.

Maar het is gelukkig weer mooi weer, stralend blauwe lucht. Jelle heeft ’s ochtends 2 gloeibougies vervangen, en hij start weer super! Dus nu hebben we er nog 2 op voorraad. Voor de rest van de dag op het strand gelegen. Op de parkeerplaats staan meerdere T3’tjes, allemaal surfers.

Dag 8: Vertrokken vanaf de camperplaats naar een camping in Mimizan, iets meer richting het zuiden, aan de kust. Lekker even gedoucht en wat kleren uitgewassen en daar in de droger gedaan, aangezien het is gaan regenen en de was dus niet vanzelf zal drogen.. we houden het weerbericht goed in de gaten, omdat hier steeds meer regen is voorspeld en daar zitten we niet echt op te wachten. Daarom hebben we toch besloten om eerst naar Italië te gaan, daar gaan we vanaf Ancona met de boot naar Griekenland, dan omhoog door Albanië en Kroatië, en dan door Zuid-Frankrijk weer naar Spanje en Portugal. ’s Avonds hebben we ordinair een filmje gekeken op mijn laptop, wat ook wel even lekker was met dat slechte weer.

Dag 9: Van de camping vertrokken richting Avignon. Onderweg hebben we echt super veel en harde regen gehad, dus ons besluit was zo slecht nog niet. De hele dag doorgereden tot een uurtje of tien ’s avonds. Toen op een camperplaats in Fontvieille gestopt om te overnachten.

Dag 10: ’s Ochtends vertrokken naar Avignon, waar we op een camperplaats zijn gaan staan die middenin de splitsing van de Rhône lag. De camperplaats lag maar 1 km van het centrum van Avignon af, dus je liep zo het oude centrum in. Dus zijn we ‘ smiddags te stad ingegaan. Hele mooie stad met een kasteel middenin het centrum, heel veel mooie grote kerken, kleine typisch franse steegjes, een heel mooi stadspark, etc.

Dag 11: Vandaag wezen winkelen in Avignon. Jelle had namelijk 2 korte broeken bij zich waar allebei enorme vlekken inzaten: in de ene broek zaten vetvlekken en in de zaten enorme gele vlekken rond het kruis, wat er een beetje vreemd uitzag haha.. die waren dus wel aan vervanging toe. Daarna met een bootje over de Rhône geweest, om aan de overkant van de rivier te gaan picknicken. Totdat er rond een uurtje of vijf en enorme donkere lucht aankwam, toen zijn we snel terug naar onze bus gelopen, en we waren net optijd, want het kwam echt met bakken de lucht uit! Keiharde onweer, waarvan je de grond voelt trillen, en hagelstenen zo groot als knikkers! Toen dat na 2 uur was afgelopen zijn we gaan koken, en na het eten hebben we besloten om nog een uurtje te gaan rijden richting zee. Rond een uurtje of 10 ’s avonds op een camperplaats aangekomen in een klein dorpje.

Dag 12: Vanochtend vroeg weer vertrokken na een brakke nacht, omdat we blijkbaar naast kermislui stonden die ’s ochtends vroeg hun attracties gingen afbreken.. Maargoed het is lekker weer dus een beetje vroeg vertrekken is niet erg. Onderweg nog even boodschappen gedaan en heerlijke verse croissantjes gehaald. Rond een uurtje of één aangekomen bij ‘Chez Marcel’, een camperplaats direct aan de zee. De eigenaar heet blijkbaar Marcel, en rijd rond op een oranje quad, en heeft zelf een fluorisered geel/groen t-shirt aan en rijd panisch rondjes over zijn camperplaats, het ziet er nogal idioot uit, maar wel grappig. Ook spreekt hij ons steeds aan in het Duits, maar wij begrijpen hem beter als hij Frans praat haha. ’s Middags aan het strand gelegen, weer een hele andere zee dan de Atlantische oceaan, met een grindstrand i.p.v. zand, maar het is wel een mooie heldere zee (en het water is warmer!).

Dag 13: Wakker geworden bij ‘Chez Marcel’, daarna doorgereden naar St. Tropez, we zaten er toch maar een paar km vandaan, dus waarom ook niet? We reden de stad binnen...en ineens zaten we midden in het centrum, want Jelle was per ongeluk een klein winkelstraatje ingereden waar je eigenlijk niet in mocht. Er liepen echt ontzettend veel mensen en het steegje werd steeds smaller.. het voelde alsof we met een enorme vrachtauto door de diezerstraat reden, iedereen zat ons aan te kijken en een man maakte zelfs een foto, haha! Nadat we er weer uitwaren konden we er gelukkig wel om lachen...Later die middag nog even geskypt met Brecht, maar de verbinding viel weg en kwam helaas ook niet meer terug. Dus doorgereden naar een camperplaats in Cannes, wat uiteindelijk niets bleek te zijn (een parkeerplaats van een supermarkt). Ook begon het weer te regenen dus zijn we verder gaan rijden richting Nice, waar we nu zijn.

Nou dat was weer een enorm verhaal!

Liefs Meike & Jelle

weer een klein hagedisje

de 'masterbedroom' (haha van 1.20M)

grappig kinderfietsje in het park van Avignon:

Femke

Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen.
Hopelijk wordt het weer wat beter!
Liefs

Peter en Hanneke

Ha reizigers,

leuke verhalen en mooie hagedisjes daar zullen we vast meer plaatjes van krijgen

fijn dat het bussie het zo goed doet zeg !

goede reis naar italie dan eerst maar weer

liefs Peter en Hanneke

Robin

Hee toppers,

Nou, dat weer valt niet mee en ik hoop dat de rest van jullie trip het er beter uit ziet. Ook mooi dat de bus het goed houd en nu nog gaan surfen .............
Heel veel reis plezier!!!!!

Robin.

Jelle & Meike

@ Robin: Leuk dat je ons telkens een berichtje stuurd! Het bussie doet het inderdaad heel goed, het olieverbruik is 1L op 10.000 km dus dat valt reuze mee! Die camperplaats bij Le Porge leek ons echt wel wat voor jou, of ben je alleen windsurfer? hoge golven daar joh! helaas past die surfplan niet meer bij ons in het busje, hehe.. maar lijkt ons wel vet om nog eens te leren! misschien wel een surfcursusje aan zee o.i.d.

Groeten!!

Sterre & Roza

Salut Meikie et Jellie!

Eindelijk weer een berichtje van jullie! En wat leuk om met jullie te skypen zeg! Het voelde even alsof jullie bij ons in de werkkamer waren, fijn!
Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen! En ook altijd handig dat Jelle nu niet meer hoeft rond te lopen in een broek met gele vlekken rond het kruis (Pisbroek?) haha
Ik hoop dat jullie snel goed weer krijgen!

En tot Skypes, bloges!
Roza geeft jullie heel veel kopjes en ik ook!
xxxxxxxx

Beau

Wooow lang verhaal, weer erg leuk uiteraard. En ik ben vereerd dat er gebruik gemaakt wordt van het reisdagboek;) Geen deuken in de bus van de hagel?

Brechtje

KLOTE VERBINDING!
Wel super fijn jullie even live gesproken te hebben!
Nog steeds heel leuk om jullie verhalen te lezen, geniet lekker in Nice!
Dikke kus!

Oma en Opa

Jullie hebben groot gelijk volg de zon en geniet.
Wij genieten van de mooie fotos en het mooie verhaal.
Ps. Doe de groeten aan Berlosconi.
Veel plezier en tot horens

Elien

Hee Meike en Jelle
Super leuk om jullie verhalen te lezen! Ben stiekem wel beetje jaloers op jullie hoor. Wij maar zwoegen in de collegebanken en jullie liggen heerlijk aan zee hihi! Maar jullie hebben het verdiend hoor, geniet er lekker van! Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal:)
Kus Elien

Rineke

Heey Meike en Jelle,

leuk al die verhaaltjes. Hier is het mooi weer vannacht
eindelijk weer een buitje bij jullie is dat anders.
Hopelijk dat je de goede kant op rijd om zonnig weer te krijgen.

groetjes van Rineke

Mijndert en Els

Ha die MeikeenJelle,
Weer prima weer om te kijken of alles waterdicht is.....
As je in Nice over de Boulevard des Anglais loopt, hier heb ik nog furore gemaakt op Sousafoon.... (MET TEGENWIND!)
Ergens in een cafe hangt nog een foto.....
Fijn dat alles weer loopt en werkt, (nu alleen nog 24uurs-luiers halen bij de carefour.......)
En Monaco niet overslaan natuurlijk!
en dan accelerando naar Italie.
Weer veel reisplezier gewenst en mooi weer!

Groetjes Mijndert en Els.