meikejelle.reismee.nl

Dag 4 t/m 6.. Zuid-Frankrijk

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke en handige reacties! altijd leuk om ze weer even te lezen

Laughing

Even een korte samenvatting van de afgelopen dagen:

dag 4: 's ochtends werden we wakker op een camperplaats bij Ternant, op 1000 m hoogte (in de buurt van Clemond-Ferrand). Wel een mooi plekje, een echt wandelgebied en vlakbij natuurpark Vulcania (de bergen daar zijn vulkanen en daarom heel touristisch). 's middags Clemond-Ferrand in geweest en later doorgereden naar Neuvic, waar we op een camping zijn gaan staan aan een groot meer (Gorges de la Dordogne).

Flirtende hagedis bij de parkeerplaats

Uitzicht over Clemond-Ferrand

(even een artistieke foto)

Onze voorruit is echt een slagveld geworden....

dag 5: Verse croissantjes besteld op de camping en weer fris gedoucht. De camping was maar 6 euro per nacht, inclusief stroom. Het plan was om richting Bordeaux te vertrekken..... maar toen we wilden starten, werkte de auto niet echt mee... Dus de hele auto uitpakken om te kijken wat er aan de hand is (de motor zit namelijk achterin, waar het bed is en dus vanalles op ligt...zucht.)

Na een poosje weer proberen te starten met veel gas, sloeg de motor wel aan.. met heeeel veel rook!! de hele camping stond blauw haha. Gelukkig was het nog niet zo druk op de camping.

Toen weer verder, en 's middags even gestopt in een mooi dorpje, genaamd Terrasson. Daarna weer verder gereden, en uiteindelijk gestopt op een camperplaats in Sourzac omdat het nogal warm was en we geen zin meer hadden om verder te rijden. Op een gratis camperplaats waar we een mooi plekje hadden aan een grote rivier. Het dorpje was volgens ons wel uitgestorven, omdat het kerkhof nog groter was dan het dorpje zelf.

Dag 6: Vanochtend heeft Jelle eerst even onder de auto gekeken, omdat we de dag ervoor tijdens het rijden een raar flodderend geluid hoorden. Het bleek dat er een tapeind van het uitlaatspruitstuk in de cilinderkop was afgebroken en er was een moer afgetrild tijdens het rijden. Zelfs nog hulp gekregen van een Franse camperaar, waarvan we vrij weinig verstonden en hij ons ook niet erg goed begreep, maar hij was wel aardig. We hebben zelfs een wegwerp overall van hem gekregen, omdat Jelle op z'n rug in het grind lag en helemaal smerig was. Toen we uiteindelijk weg wilden rijden startte de auto weer slecht, dus onderweg in de Carrefour 4 nieuwe gloeibougies gekocht (in de winkel verkopen ze écht alles!). Morgen gaat Jelle ze er inmaken.

's middags aangekomen in Bordeaux, waar we uiteindlijk maar zijn doorgereden naar zee omdat het nogal warm was. Een mooie camperplek gevonden direcht achter de duinen. 's smiddags lekker op het strand gelegen tot een uurtje of 6, toen het plots begon te regenen en het niet meer gestopt is... dus nu maar weer lekker internetten op de parkeerplaats bij de dichtsbijzijnde Mac Donalds. Morgen voorspellen ze weer zon gelukkig.

(net geen dagelijkse tafrelen....)

Nou dat was het weer voor nu!

Liefs Meike & Jelle

Lotte

Haha echt heel leuk om jullie zo te kunnen volgen, met alle moeilijke namen voor onderdeeltjes van de busss. Geniet!

Geerieke en Fenny

Leuk om te lezen dat jullie al lekker aan het genieten zijn onderweg! Gelukkig dat Jelle handig is ;) Het weer in Portugal schijnt minder mooi te zijn zegt moeders, dus doe maar rustig aan. Liefs!

Janke

Hallo luitjes, leuk te lezen van jullie wel en (ter)wee. En erg handig zo`n forum, hulp op afstand. Voor de gloei bougies in zetten draai jij, Jelle, je hand niet voor om :-) Succes! Goede reis verder....
Groetjes en liefs van Janke en Marc

Beau

Aah wat een leuk verhaaltje weer!:D
Meike, ik droomde vannacht over je! Dat er een storm op komst was en dat jullie niet veilig waren in de bus dus terug naar Nl waren gekomen!
Gelukkig is dat niet waar en zijn jullie al weer mooi een eind op weg!
Enjoy, liefs!

Brechtje

Lieve Meike & Jelle!

Heel leuk om jullie verhalen te lezen! Wel spannend steeds hoor met de bus. Ben heel benieuwd waar jullie nu zijn. Nou genietse lekker daar!
Veel liefs!

Mijndert

Heee, het lijkt wel busje voor dummies,
Als jullie over 4 maanden weer terug zijn kan ik ook zo'n busje kopen weet ik alle onderdelen te vinden ahum.....
Prachtige foto's trouwens, alleen de voorruit nog vegetarisch weten te houden!
Nou hou hem aan de praat....
Groetjes uit Zonnig Hasselt.

Dennis

Hej,

Zo te horen hebben jullie het wel naar jullie zin! In een paar dagen hebben jullie al een mooi eindje gereist! Is de zee al een beetje op temperatuur?

Ik kijk al uit naar het volgende verhaaltje!

Have fun!

Joris

salut,
Nou nou, het is nog al wat met die gloeibougies en al dat andere..... Maar wel lekker op pad met 't busje.

''mais, profiter de la vue et les villages''.

Ik heb ook al wat probleempjes gehad met mijn motor in de boot, Hij stond op 3 trillingsdempers in plaats van 4, klepdekselpakking kapot, daardoor lekte hij veel olie. en er moest bij de kleppen nog een plastic ringetje dat er niet zat maar nu gelukkig wel. Nog even alles nalopen en ik kan weer lekker varen....

Nou ik kijk al weer uit naar een volgend berichtje......
A bien tôt......

Femke

Wow jongens, het klinkt echt heerlijk! Geniet nog lekker verder :)

Robin.

Da's me het klassieke verhaal. Ik weet ook niet anders dat er tijdens elke vakantie gesleuteld moet worden aan je T3. Leuk verhaal en lekker aan zee, heerlijk!

Jelle, heb je ook al naar de je gloeirelais en zekering gekeken? (dat laatste is dat dunne plaatje met 2 schroefjes) Als één van die twee niet werkt of kaopt is start ie heel geroerd.

Suc6 met sleutelen en heel veel reis plezier.

PS: de intercooler werkt goed :)

Robin.

Sterre & Zoe (vanuit Sandstedt)

Dag Lieve Meik en Jellie!

Leuk leuk leuk! dat het goed gaat!
En wat een gedoe nog met dat busje zeg! ik hoop dat het snel allemaal goed is!

Als ik thuis ben gaan we snel skypen!
nou geniet van de croissants
Heel veel kusjes Zoe (met puntjes op de e) en Bertje

Karel en Gert Jan

Bonjour Jelle en Meike,
voor het weer konden jullie ook wel hier blijven. 26 graden. lekker hoor. Nou hoop dat de bus het allemaal overleefd. Nou we zien jullie over een paar maanden wel weer.

Inge Meuleman

Hee Meike en Jelle,

wat ontzettend gaaf dat jullie deze trip maken zeg, super!
Jaloersmakend al die prachtige foto's, en dit is nog maar de eerste week; wat gaat komen wordt nog 10x zo mooi vrees ik!
Geniet er van, maar dat kan ook niet anders tijdens zo'n avontuur denk ik!

Ik houd jullie in de gaten via deze site; ideaal!

Groetjes

Peter, Nienke, Dennis en Hanneke

Hallo daar!

We hebben net heerlijk in de tuin gegeten en we hopen dat jullie ook snel beter weer krijgen!
Voorlopig lijkt het in Spanje / Portugal niet al te zonnig.. Stuur het busje maar lekker naar Italië!

Wij gaan richting Duitsland om Sterre op te halen en het huisje nog een keer te bekijken.

Liefs van ons allemaal!