meikejelle.reismee.nl

Dag 1 tot en met 3

Hoi Allemaal,

Vrijdag zijn we vertokken uit Hasselt.. met een bonkend voorwiel en een kapotte thermostaat (die staat altijd open kwamen we achter). Maargoed, voor een beetje avontuur zijn wij niet bang (hopen we hehe..).

Maar tot nu toe loopt alles nog goed, we hebben zo'n 1100 km gereden en zijn 0.4 L olie verder.

De afgelopen 2 nachten hebben we op (gratis) camperplekken gestaan, de eerste nacht in Bar le Duc (langs een mooi beekje), de 2e nacht in Autun (aan een groot meer).

Nog weinig (Nederlandse) camperaars gezien, in Autun stonden we naast een paar bakbeesten van campers, allemaal met een schotel op het dak en iedereen zat gezellig (not!) binnen in hun huis op wielen.

Vandaag willen we naar Clemond-Ferrand rijden, en daar ergens overnachten op een camperplaats. Net even langs de Decathlon gereden, maar die was helaas dicht.

We staan nu op de parkeerplaats van de Mac Donalds in Vichy, waar we mooi even naar de wc kunnen en gratis kunnen internetten!

Als we weer internet hebben zullen we weer een berichtje doen!

Liefs Meike & Jelle

Nathalie

het knopje 'like' mis ik..

likelikelikelike!!

Beau

Jeeej, het eerst verhaaltje vanuit Frankrijk!
Leukleukleuk!
X

Joris

nou nou eindelijk op reis....
een beetje avontuur is altijd wel leuk, soms een beetje spannend maar als het niet ernstig is......
Goede reis verder
gruuties uut asselt

oma en opa

Wat verrekte leuk om zo op pad te zijn eigenlijk zijn we hartstikke jaloers en beleven voor zover mogelijk jullie aventuren mee. Goeie reis

Oma en Opa

Esther

Hahahaa! Come on, jullie 'bakbeest' is veeeeeel cooler. Don't forget! :D
Goede reis verder.

Bob

Goed te lezen dat jullie toch op pad zijn. Veel geluk met de bus, en leuk dat je het forum ook vanuit Frankrijk bezoekt.

Coos Matser

He Knul & dame :-)

Mooi dat de 1e kilometers er op zitten!
Hou hem aan de praat haha :-)
Ik ben erg benieuwd !!

Robin

Jullie zijn goed bezig!! Ik hoop dat jullie Vichy centre nog bezocht hebben > erg mooi.
Olie verbruik is nihil, top motertje Jelle.
Ben benieuwd naar het volgende verslag.

Veel plezier bussers.

Hanneke

Ha Meike en jelle
gisterenavond kregen we al een verontrustend smsje en na even gekeken te hebben op busforum kregen Peter en ik al een bang vermoeden het is een euvel wat nog weleens kan voorkomen bij oude bussies ............tja
blijkt het tapeind van de cilinderkop bij het spruitstuk te zijn afgebroken en een moer losgelopen dat hebben Meike en Jelle net gesmst
dus raadgevers gezocht via deze blog
ze gaan vanaond ergens online

sterkte !!

Hanneke

He meike en jelle hier vast de info
van busforum
Een tweetal maanden geleden,toen het sneeuwde,maakte de uitlaatcollector van de grijze JX wat teveel lawaai.Het bleek dat er twee tapeinden uitgerammeld waren uit de revisiemotor.
Ik heb dan maar alles gedemonteerd en weer alle dichtingen en moeren vernieuwd.Het was niet de eesrte keer dat dit gebeurde op de 8 jaar dat ik die turbo ken...
Een uitgebreide foto-reportage

Groeten Leo M

Bob

Hé Jelle,

tapeindje afgebroken? Zit toch met 8 vast dus die ene zal toch niet zoveel uitmaken?
Om het uitlaatspruitstuk te demonteren moet de turbo natuurlijk los met de veelkantdop 12. Dan de overige 6 of 7 moeren lossen en dan kan hij er zo tusssenuit denk ik. En dan maar hopen dat je genoeg vlees hebt om het afgebroken tapeindje vast te pakken en los te draaien. Succes ermee.