meikejelle.reismee.nl

Van Rome tot Napels

Hallo allemaal,

Hier nog even een berichtje van ons over de afgelopen dagen.

Nadat we uit Rome zijn weggereden kwamen we meteen in de file te staan op de ring van Rome. De motor werd lekker heet, dus we moesten de kachel op z'n hardst aanzetten en de raampjes open...lekker warm!

Na een dagje gereden te hebben zijn we richting de zee gegaan, waar we 's middags nog even op het strand hebben gelegen. 's avonds op een camperplaats aan zee geslapen, waar het snachts nogal onrustig was, omdat er 'snachts veel gevist werd.

De volgende dag weer naar het strand geweest, het was erg mooi weer. Helaas werd Jelle gestoken of gebeten in zijn voet door een of ander visje, waardoor de middag een andere wending kreeg. Jelle had ontzettende pijn en we wisten allebei niet echt wat we moesten doen.. Jelle had ook geen kwal of vis gezien, dus we wisten ook niet hoe gevaarlijk het was. Toen Jelle naar de auto strompelde kwam er een italiaan op hem af die vroeg wat hij had: Jelle probeerde uit te leggen dat hij pijn in z'n voet had, maar de italiaan sprak geen woord engels en bleef maar door ratelen in het italiaans, wat wij weer niet snapten. Hij begon '' hospital hospital'' te roepen en te gebaren dat Jelle een spuit in zijn bil moest krijgen. De italiaan dacht dat hij was gebeten door een visje die daar wel meer voorkomt. Wij al bedenken hoe en waar we bij een ziekenhuis moesten komen, Jelle kon niet rijden met z'n voet en ik had nog nooit in Italië gereden dus werd ook al helemaal zenuwachtig.. Maar toen kwam er een andere italiaanse jongen bijstaan (die ook geen engels kon) en probeerde ons uit te leggen dat we naar een dokter of apotheek moesten gaan in een dorpje 12 km verderop, wat we uiteindelijk hebben gedaan. Jelle heeft een zalfje gekregen voor zijn voet, en gelukkig heeft hij er geen last meer van. Direct daarna hebben we wel waterschoentjes gekocht, haha!

een haai! (haha)

Die avond zijn we doorgereden naar Gaeta, en hebben we op een camping gestaan. De camping had een heel mooi privéstrandje, waar we de volgende dag ook nog even op het strand hebben gelegen. Eind van de middag doorgereden naar Sessa Aurunca en daar op een camperplaats overnacht.

De volgende dag zijn we 's ochtends doorgereden naar de camping waar we nu op staan, een camping 10 km van Napels af. De camping ligt in de krater van een uitgedoofde vulkaan. Best bizar, op de camping zelf merk je het niet echt, het gebied is alleen omringd door bergen waardoor je het idee hebt dat je in een dal staat. Maar naast de camping is een grote '' vlakte'' met kokende blubber baden en geisers. Het lijkt een beetje op een maanlandschap, en het ruikt er heel erg naar zwavel (rotte eieren lucht dus haha). Er is zelfs een sauna (die op de warmte van de vulkaan word gestookt) en een zwembad, echt luxe dus haha!

een kokend blubberbad

's Middags hebben we lekker gerelaxed op de camping, de krater bezocht, en lekker in het zwembad gelegen.

onze nieuwe camping vriend

Vandaag hebben we Napels bezocht, waar we hele lekkere pizza's hebben gegeten (niet de beroemste pizzeria van Napels, daar was de rij te lang helaas). Na deze pizza's zaten we allebei heel vol en hadden niet echt veel puf meer om de hele stad door te sjouwen, dus zijn we eind van de middag weer terug gegaan, Napels zelf viel ons een beetje tegen, de stad is best vies, veel afval in de straten wat nogal stinkt, en de stad is erg chaotisch en uitgestrekt, waardoor je steeds hele einden moet lopen om iets te zien.

Morgen gaan we richting Bari rijden, waar we over een paar dagen op de boot naar Griekenland zullen stapen.

Nou dit was het voor voorlopig weer, hopelijk kunnen we in Griekenland ook af en toe even internetten!

Groetjes Meike & Jelle!

Geerieke

super om te lezen :) (en vooral die haai!!)
ik ga je morgen even fb-en. Veel liefs!

Robin & Marije

Leuk om te lezen!! Veel plezier en Meike, ga ook eens een stukkie sturen. Goed voor je CV.

Zijn gisteren bij Janke en Marc geweest om de camper te bekijken > mooi ding!! Kwamen daar alleen niet weg. 't Was er erg gezellig.

Pas op voor de haaien :-)

Beau

Haha Meike ik zie het al weer helemaal voor me als je moet rijden en je bent zenuwachtig:P
Worden jullie al bruin?
Hier is het nu baggerweer, ik heb zojuist een heel eind door de regen gesjouwd omdat mn ketting eraf vloog!
Genietze!

Elisa

Hé! Wat een leuke blog, super mooie foto's ook.

Volgens mij vermaken jullie je daar prima, haha. Het busje ziet er ook prima uit :D

Heel veel plezier nog! We lezen het wel weer ;)

Liefs, vast ook van Joost!

Dianne

Hey, Elisa liet mij jullie blog even zien (ik ben haar zus, jullie zijn hier eens geweest om naar de bus te kijken), superleuk! Wat een gave reis maken jullie en mooie foto's! Wat voor camera hebben jullie? Veel plezier! Groetjes Dianne

Meike

Hoi Dianne en Elisa,

Leuk dat jullie een berichtje sturen!:) Ik heb een Canon Powershot XS 130. Hele fijne camera! Jullie groetjes terug van ons aan Joost! xxx